Hur man kan göra någonting varje dag

Om du blickar runt lite på medlemssidan har du säkerligen sett rörlighetsövningarna som ligger uppe. De är tänkta som små mini-serier i rörlighet som du kan göra hemma. Om du har gjort dessa, har du märkt att det tagit dig 5-10 minuter .
Nu ska vi ta det ett steg längre.

Om du vill få endorfinerna att  kicka igång, röra dig lättare & bättre, sikta då på att göra någonting varje dag. Och när jag säger att målet denna månad är att göra någonting, är det precis vad jag menar - någonting.

  • Använd ditt kort på badhuset och ta en lättare simtur.
  • Ta med familjen på en cykeltur/skidtur.
  • Parkera bilen så långt bort från affären som möjligt och gå in.
  • Cykla till jobbet.
  • Ta trapporna till kontoret istället för hissen.
  • Gör en styrke-, eller rörlighetsövning som paus från kontorsstolen.


Det handlar helt enkelt om att hitta, ibland kanske t.o.m. löjligt, små sätt för dig att få in extra motion under dagen.

Min egna favorit är just att cykla till jobbet. Då får jag min extra motion och lite frisk luft på köpet.

Du kommer inte att bli signifikant starkare, eller smalare av att göra dessa små aktiviteter.
Men jag tycker att mycket av det vi går igenom handlar om att ändra på vanor i det långa loppet.

Hälsa betyder så mycket mer, än att gå till gymmet 2-3 gånger i veckan. En del av att vara hälsosam handlar helt enkelt om att röra på sig mera. Vi kan inte heller förneka det faktum att gymmet är nästan det enda stället numera där vi utövar fysisk aktivitet. Om du vill vara i balans med din kropp, försök göra någonting varje dag.

Det handlar inte om planerad träning.
Det handlar istället om att skapa tid under dagen för att röra på sig lite extra.

Lycka till

/ Tobias Saarela

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln