Träning för dig som är stressad 

Som PT och gymägare är det inte alltid kul att träna. Jag kan säga att det kommer tidpunkter när jag blir stressad, och känner att jag inte hinner träna*.
Jag önskar ofta att vintertid inträffade varje dag.

* "inte hinner träna"...det måste vara vuxenversionen av "hunden åt upp min läxa"...

Men även om jag inte kan få in mina normala 60-75 minuters pass varje gång vet jag att träningen hjälper mig att hantera stess och inte förvandla mig till Voldemort.
 


Träningen är vitkig för mig - och vad jag ibland gör för att ändå få till mitt träningspass är att korta ner det ifrån de normala 6-8 övningarna, och "bara" göra 3-4 övningar.

Idag ska jag dela med mig av ett sådant pass som är utmärkt för dig som är stressad men ändå vill få in ett bra träningspass.

  • Det är ett simpelt (men inte enkelt!) 
  • Du kan göra det vart som helst
  • Det krävs minimalt med utrustning
  • Det tar dig bara 15 miuter att köra igenom!

Hoppas du får nytta av passet - jag gjorde en infographic av det. 
Varför? Varför inte.
 

Klicka på bilen för att förstora den, eller ladda ner den i pdf nedan. 


Här kan du även ladda ner den till din mobil, surfplatta eller dator.

...och om du mot förmodan skulle ha 2 minuter till kan du väl göra en (eller två) av de här rörlighetsövningarna innan passet:
 


Go and kick some ass!

/Tobias Saarela

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln