TRÄNING UNDER OCH EFTER GRAVIDITET

FÖRBERED DIG INFÖR FÖRLOSSNINGEN OCH KOM TILLBAKA STARKARE ÄN NÅGONSIN EFTERÅT

Oavsett om du är gravid eller nybliven mamma är det viktigt att du tar hand om dig själv, för att också orka ta hand om ditt barn. Vi hjälper dig att förbereda kroppen och undvika smärtmönster under graviditeten, såväl som att stärka upp efter förlossningen. Hos oss är du i goda händer då vi har mångårig utbildning såväl som erfarenhet.

Träning under graviditet

Att få ett positivt besked på stickan är en underbar känsla, men i samband med det uppstår det hos många också en rad frågeställningar. En väldigt vanlig fråga är hur man ska träna under graviditeten och många är rädda att de ska göra något skadligt ifall de tränar på fel sätt.

Faktum är att man kan få många positiva effekter av att träna under graviditeten – både hos kvinnan och barnet. Och det går inte att sticka under stolen med att det är en stor fysisk påfrestning som kroppen ska förberedas inför.

Det finns olika sätt att förbereda sig på, och vi kan inte på något sätt ersätta vad en barnmorska hjälper dig med inför din förlossning. Men, vi kan hjälpa dig att på bästa sätt förbereda din kropp och dina muskler för det som kommer, och ge dig förutsättningar att återhämta dig optimalt efteråt.

Fyll i dina uppgifter längst ner på sidan under ”boka kostnadsfri konsultation” för att höra mer om hur vi kan hjälpa dig.

Träning för nyblivna mammor

Som nybliven mamma kan det kännas som ett stort projekt bara att ta sig ut. Och det går inte att komma undan att det faktiskt kan vara ganska ensamt att vara föräldraledig.

Av erfarenhet så vet vi att nyblivna mammor har svårt att känna igen sin kropp efter en förlossning och det är väldigt vanligt att man får ont- och blir spänd i musklerna, känner sig svag och har allmänt minskad ork.

Och visst, du har blivit mamma och du har ett barn att ta hand om. Men det innebär inte att du ska glömma av att ta hand om dig själv. Kanske tycker du att det kan låta själviskt att prioritera egen träning? Men vet du, det är i allra högsta grad osjälviskt att ta hand om sin egen hälsa. För om du mår bra, känner dig piggare och starkare – då kommer det garanterat att återspeglas i din omgivning.

Vi på Uppsala Träningsstudio har erfarenheten, förståelsen och kunskapen att hjälpa dig som är nybliven mamma.

Är det något som vi vet så är det att en bokad tid kan göra all skillnad att få träningen gjord. Vi ser till att du får ett komplett träningspass och en stund som är till bara för dig – samtidigt som du får komma hemifrån. Vi jobbar med styrka, rörlighet, självmassage, kost och kondition – med hänsyn till vart du befinner dig och vilka erfarenheter du har sedan tidigare.

Självklart är din bebis välkommen att följa med på passen, och vi hjälper dig även att hitta övningar som du kan göra med ditt barn (bebisar är bebisar och de behöver ibland bäras för att vara nöjda – we know!)

Vi rekommenderar alltid att du har varit på din efterkoll hos barnmorska innan du startar upp träning hos oss.

Fyll i dina uppgifter längst ner på sidan under ”boka kostnadsfri konsultation” för att höra mer om hur vi kan hjälpa dig.

Vad våra kunder säger om oss

Jag vill verkligen med eftertryck rekommendera Uppsala Träningsstudio för andra – du kommer till en avspänd atmosfär med ett alltid lika bussigt och sympatiskt bemötande. Sofia, Tobias och Magnus är alla professionella och har stor kunskap i sina yrkesroller, dem bryr sig verkligen om sina klienter och är engagerade. Detta sätter jag ett mycket stort värde på! Allt ramas in av en gemytlig och alltid lika välstädad träningslokal

Anders

Jag är förvånad över hur bra det har gått med kosten, träningstiderna och att pussla ihop familjelivet. Jag är nu starkare, piggare och träningen har blivit rolig. Träningen är numera någonting som jag längtar till. Och har du inte testat Uppsala Träningsstudio – Gör det, det är roligt och varierande.

Lisa

SKA VI KÖRA IGÅNG?

Boka kostnadsfri konsultation